Iontach
Wij wensen je een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar, bezoeker.
Iontach
Wij wensen je een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar, bezoeker.
Iontach
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Iontach is een RPG waar je in de huid kruipt van een, door jouw bedacht, personage. Kies uit vele rassen en verken de wereld van Iontach.
 
WikiIndexHomeLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Affiliates
gratis forum

Wie is er online?
Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 72. Dit aantal is bereikt op ma jan 01, 2018 12:07 am.
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Seizoen
Lente Het is zover Iontachlenteklein
  • Huidig seizoen: Bloeiseizoen
Laatste onderwerpen
» Een nieuwe jacht
Het is zover Emptyvan Mirima za maa 30, 2013 11:51 pm

» Wat je vind mag je houden
Het is zover Emptyvan Mirima zo maa 03, 2013 7:42 pm

» Nieuw leven
Het is zover Emptyvan NPC za feb 23, 2013 2:21 pm

» Voor de storm begint
Het is zover Emptyvan Arnhar Arnith za feb 23, 2013 2:06 pm

» Het Offtopic
Het is zover Emptyvan Lysilla Starnallo ma feb 11, 2013 3:33 pm

» Het Warme Winterfestival
Het is zover Emptyvan Mirima za jan 05, 2013 4:55 pm

Statistieken
We hebben 37 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is hito

Alle gebruikers hebben in totaal 943 berichten geplaatst in 114 onderwerpen
Maanfase

 

 Het is zover

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 2:37 pm

´Noem je dat een schoon zwaard?' De jongen keek verschrikt op toen hij zijn lerares zag. 'Ik krijg de roest vlekken niet weg mevrouw..' Pema keek even raar op, hij kreeg de vlekken niet weg. 'Misschien moet je dan harder poetsen in plaats van aaien. Straks wil ik geen roest vlek meer zien. Ga aan de slag hup.'
Kort keek Pema even naar de rest van haar leerlingen maar zag al gauw dat ze druk bezig waren met haar wapens. Mooi dan kon ze even rustig zitten, haar buik deed vandaag wel heel erg zeer.
Op een tempo wat je niet zou zeggen van een elf liep Pema naar haar stoel. Zuchtend en kreunend nam ze plaats. Ohw die rug was ook verschrikkelijk!
Zonder echt te kijken pakte ze wat perkamenten, het was huiswerk wat de leerlingen vorige week hadden gemaakt. Wapenonderhoud.
Ze legde het weer weg. Ze miste Torak, hij was nu al drie dagen op weg naar huis. Hopelijk zou hij veilig aankomen. Misschien had ze hem, nee dat kon niet. Hymnae had hem al bijna ontdekt hij moest weg het kon niet anders.

'Oef,' als in een reflex greep Pema naar buik. Zo'n buikkramp had ze nog nooit gehad. Maar jammer voor Pema bleef het niet tot een de krampen gingen door en door, dit waren toch hopelijk niet de weeën!

Een meisje dat voorin de klas zat liep op haar lerares af. 'Gaat het wel mevrouw?' Pema keek het meisje niet aan maar sprak een paar woorden. 'Haal de geneesvrouwe,' gauw beet ze weer op haar lip, weer een wee.

Het meisje schrok, een geneesvrouwe! Oh de baby kwam!!! Het meisje vertrok uit het lokaal en ging opzoek naar de geneensvrouwe toen ze haar vond vergat ze alle beleefdheden.
'Mevrouw mevrouw!! Mevrouw Nasc is denk ik aan het bevallen!'

Terwijl het meisje opweg was stond Pema op. 'Klas ik wil dat jullie gewoon doorwerken ik ben zo terug.' Ze snelde zich naar de gang en sloot de deur. In de gang zakte ze tegen de muur. Ze kon gewoon niet meer lopen van de pijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 3:21 pm

Zoals gewoonlijk zat Hymnae voor een overvolle klas studenten. Op Hymnae's bureau stond een vreselijke plant met zes rijen tanden die een geel goedje uitspuugde. Met handschoenen en oogbescherming duidde Hymnae de delen van de carnivoor aan. De deur werd zomaar open gegooid en een leerlinge van Speire kwam binnen. Hymnae keek op naar de leerlinge en staakte haar uitleg. De plant hapte gevaarlijk naar Hymnae, maar de woudelfin liep snel naar het meisje toe. "Wat zeg je? Gaat mevrouw Nasc bevallen?" Zonder te wachten op antwoord beval Hymnae de studenten te blijven zitten en niet aan de plant te komen. Wie dat wel deed zou de gevolgen er wel van in zien.

Binnen de minuut was Hymnae bij Pema's lokaal. De vrouw zat in de gang op de grond. Hymnae zag dat ze veel pijn had, dus liep ze meteen naar Pema toe en hielp haar recht. "Kom Pema. Je moet meekomen naar mijn kantoor. Gaat het nog?" De elf liep ondersteunend naast Pema met een arm om haar heen naar haar kantoortje.

Met haar linkerhand deed Hymnae de deur open. Als eerst legde ze Pema op het bed. Hymnae liep naar een kist voor het bed en haalde er allerlei spulletjes uit. Ze legde haar hand even op Pema's hoofd en zei toen dat ze rustig moest blijven en ontspannen. Na een paar dingen te hebben genoteerd kon Pema bevallen.

Na drie lange uren was de bevalling eindelijk voorbij. Hymnae hield Pema's kindje in haar armen en huilde bijna van geluk. Meteen begon het kindje luidkeels te huilen, maar Hymnae haalde een handdoek om het kindje proper te maken en het warm te houden. De grote open haard in de ruimte verwarmde al heel wat, maar toch had het kindje iets anders nodig. Voor ze wat zocht keek ze of het een jongen of een meisje was en of het kindje wel gezond was. Hymnae bracht het kindje wat dichter bij Pema en zei: "Gefeliciteerd, Pema, het is een jongetje."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 3:42 pm

Hymnae kwam.. ondanks zij zo vervelend tegen haar was geweest. Ze liet zich na een wee overeind helpen en liep met behulp van Hymnae naar het kantoor. Het liefst had ze het uit gekrijst maar dat zou niet passend bij haar zijn. Het was al erg genoeg dat ze zagen dat ze pijn had.
De vraag die de woudelf stelde vond Pema geen antwoord waard. Het was duidelijk hoe ze zich voelde, sjonne.

Op het bed kroop Pema onmiddelijk in de foetus houding. Zwakkehouding ja zeker maar het hielp wel even tegen de pijn. Hymnae deed wat ze deed en Pema hield dapper haar kreten binnen. Voorlopig...

Bevallen was vreselijk, nog erger dan de maanden zwangerschap. Maar gelukkig was het nu voorbij haar dochtertje was er.
Jongetje... Ze had een jongetje... gebeurde het zelfde als wat bij haar moeder gebeurde...
Even stond de wereld stil maar een wee bracht daar verandering in. Ze kromp ineen en toonde dat ze nog vele erge pijnen had.

Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 4:07 pm

Normaal gezien zou Hymnae het kindje in een wiegje leggen, maar omdat ze dat hier niet had, legde ze het kindje in een mand waar ze een dekentje in legde om de ondergrond wat zachter te maken. Toen ze dat deed hoorde ze Pema opeens kreunen. Misschien was het de nageboorte. Hymnae liep snel naar Pema en keek het na. Nee, het was niet de nageboorte, Pema kreeg nog een kind.

Snel kwam Hymnae weer bij zinnen en hielp ze Pema bij haar tweede kindje. Deze keer ging het makkelijker. In een mum van tijd was het tweede kind geboren. Vol blijdschap hield de woudelfin het kind in haar armen. Net als bij de eerste keek Hymnae wat dingen na. Toen liep ze vol trots weer naar Pema: "Ik kan het niet geloven. Je hebt een tweeling, Pema. Hier is je dochtertje." Hymnae liet het meisje zien en legde het toen in een tweede mand.

"Pema, nu moet je goed rusten. Je kan vannacht hier blijven bij mij voor als er iets mocht gebeuren. Ik ga je kinderen goed behandelen en hen liefde geven zolang je recupereert." Hymnae glimlachte en liep weer naar de kindjes.

"Laat me jullie eens bekijken." Hymnae tilde het jongetje als eerste op. Hij was gezond en dat maakte Hymnae blij. Opeens stokte Hymnae's adem. De baby die Hymnae in haar armen had, had een licht blauwe huidskleur. Dit kon niet waar zijn. Snel keek Hymnae naar de andere baby. Ook zij had een blauwe huidskleur. De vrouw beet op haar lip en keek naar de elfin die op het bed lag. Pema was met een maanelf getrouwd. Nee, dat kon het niet zijn. De maanelfen verdwenen in de Zuidpool 10 jaar geleden. Voor zover Hymnae wist kon een vrouw niet 10 jaar lang zwanger zijn. Zenuwachtig verzorgde ze de baby's verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 9:41 pm

Tweeling! Ze had een tweeling, wat moest ze nou met een tweeling. Ze had geen tijd voor een tweeling! Ah nee toch geen tweeling!

Voorzichtig keek ze naar haar dochtertje, bij de goden dank had ze geen tweede zoon! Nu had ze in ieder geval een erfgenaam.
'Ik kan niet rusten', sprak ze zacht, 'ik moet nog zoveel doen..' Hoe graag ze ook haar ogen wilde sluiten, wilde slapen. Ze moest wakker blijven, nu ze zwak was zou ze aangevallen kunnen worden.
Ze zou wakker blijven kosten wat het.... Nee wakker blijven!

'Zijn ze gezond?' Ze wilde het graag weten en als je een gesprek had bleef je wel wakker. Een win win situatie dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 9:55 pm

Hymnae schudde haar hoofd. "Pema, je moet rusten. Als je niet rust en je zomaar je leven verder gaat kan je ziek worden of nog erger en ik wil niet dat dat gebeurt. Rust gewoon. Ik waak over jou en je kinderen, net zoals Ayelas dat zal doen. Misschien zie ik er niet sterk uit, maar ik ben een sjamaan en ik weet hoe ik iemand moet beschermen." Hymnae schonk een warme glimlach en legde het hoofdkussen goed.

Hymnae kreeg een krop in haar keel. Wat moest ze nu zeggen? Dat ze Pema ervan verdacht met een maanelf uit te gaan. Ze ging dood van de zenuwen en ze kon het niet meer uithouden. "Pema, hun vader is een maanelf, dat kun je niet ontkennen! Ik zal de wachters erbij moeten halen en in het ergste geval zul je van je baby's moeten worden gescheiden!" Met een trillerige stem liep Hymnae naar de baby's om hen te beschermen tegen de hoge elfin.

Als een maanelf met een hoge elf ging was dat meestal geen goed teken. Dat betekende dat Pema een maanelf had gestrikt en hem had gevangen genomen. Dat deden hoge elfen altijd, denk maar aan Tuaidh. Hymnae wilde niet dat Pema de kinderen iets zou aandoen. Ze ging beschermend voor de mandjes staan en riep: "Wachters!" Het was net niet luid genoeg, dus maakte Hymnae aanstalten om nog eens te roepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 10:27 pm

Ja de woudelf had gelijk maar ze moest haar kinderen beschermen. Ze kon niet slapen terwijl hen helemaal daar lagen.
Ze sloot haar ogen even kort, hoe moest ze nou wakker blijven.

Pema schrok wakker toen Hymnae tegen haar sprak, was ze toch weer in slaap gevallen!!!
Wat zei ze! Voorzichtig nam Pema plaats aan het rand van het bed. Niemand zou haar kinderen afpakken! Voorzichtig stond ze op, haar jurk viel beschermend goed om haar heen.

'Zwijg!' Siste Pema. 'Je begrijpt het niet. Hun vader is geen maanelf.' Ze keek de woudelf verrassend kalm aan en fluisterde. 'Hun vader is Tuaidh,' Hymnae wist wie dat was en wist nu waarschijnlijk ook wie zei was. 'Als je ze toch van me af pakt, zou ik je zonder pardon tegen houden.'
Duizelig viel ze zittend op het bed. Ze had echt slaap nodig! Maar eerst zou Hymnae haar moeten geloven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 10:41 pm

Hymnae's ogen verstarden. Ze keek de vrouw aan en begon toen te jammeren: "Oh nee, oh nee, oh nee. Dat kan niet, dat mag niet." Als de vader van deze kinderen Tuaidh was, dan was Pema niet Pema, maar... Saphire. Dit voelde niet goed aan. Tuaidh mocht geen kind van haar krijgen. Tuaidh had al genoeg kinderen verwekt met speciale krachten. Een van zijn kinderen had zwart bloed, dan huilde er eentje zilveren tranen, een ander had giftig speeksel en nog een ander kon in mist veranderen. Hymnae had gezien hoe de kinderen leden onder hun krachten en besloot om nooit een kind van Tuaidh te krijgen. Als ze dat wel had gedaan had ze nu waarschijnlijk ook vreemde kinderen gehad.

Tranen rolden over Hymnae's wangen. Huilend strompelde ze op Pema of Saphire af. Haar rechterhand kwam terecht op haar voorhoofd en haar linkerhand op haar borst. "Mantil, Sunas bahirgatam!" Een gele gloed kwam uit Hymnae's vingers en omhulden even Pema's lichaam. De witte haren begonnen zwart te kleuren, het bleke gezicht kreeg een blauwe kleur en het lichaam werd slanker. De maanelfin werd onthuld!

Hymnae hapte naar lucht en hield haar hand voor haar mond. "Dit kan niet waar zijn, dit kan niet waar zijn." Helemaal overstuur ging Hymnae zitten. "Zeg me dat het niet waar is Saphire, je hebt Tuaidh vermoord." Tranen vloeiden uit Hymnae's ooghoeken en plensden op de grond.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 11:18 pm

Het liefst had ze de woudelf nu aangevallen, niemand kwam aan haar. Maar ze was te moe om echt te reageren. En opzich wat Hymnae deed beviel haar wel. Ze zag zich zelf weer. Silwyna, maanelf en maangodin. Het bracht een glimlachje naar boven.

'Hymnae het is waar, ik kon niet voorkomen dat ik zwanger van hem raakte. Mijn moeder heeft me zelfs nog gewaarschuwd maar het is gebeurt. Maar ik moest hem daarna vermoorden ik was woest op hem. Maar ik heb er geen spijt van.' Hymnae zou er toch ook niet wakker van liggen dat die hoge elf dood was.
Een grote gaap ontsnapte. 'Hymnae, beloof alsjeblieft je mond te houden. Ze mogen me niet ontdekken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 11:34 pm

Hymnae schudde haar hoofd: "Hij hoefde niet dood. Misschien zie jij zijn dood als een lichtpunt in je leven, maar ik had hem nodig. Tuaidh beschermde de wouden waar ik en mijn familie woonde. Ik merkte meteen dat er iets mis was de nacht toen de maan weer begon te gloeien. Als Tuaidh niet dood was dan was Erlmoor nooit naar de wouden gekomen, dan hadden de donkere elfen nooit aangevallen en dan had Tirgh mij niet gedwongen om mijn geliefde te vermoorden."

Hymnae was woedend op Saphire, maar tegelijkertijd blij dat ze veilig was teruggekeerd naar Kurukal. Het liefst had Hymnae Saphire willen slagen om haar duidelijk te maken wat ze had gedaan, maar omdat de vrouw net een zware zwangerschap achter de rug had besloot ze dat niet te doen.

"Wie is je moeder eigenlijk? Woont die niet op de Zuidpool?" ze probeerde het gesprek een andere wending te geven om niet nog kwader te worden en hopelijk zou deze vraag haar hierbij helpen. Eigenlijk had Saphire nooit iets verteld over haar familie. Alles wat ze Hymnae had gezegd, was dat ze vrij moest zijn en dat ze niet naar Tuaidh moest luisteren. Als ze niet naar Saphire had geluisterd zou dit allemaal misschien nooit gebeurd zijn.

"Ik weet het niet." Hymnae twijfelde of ze het zou zeggen tegen de wachters. Als ze dat deed was Saphire misschien veiliger dan dat ze nu was. Waarschijnlijk zochten alle hoge elfen haar nu en de beste manier om haar te verbergen was haar bij hun vijand te verbergen. Maar dan zouden de donkere elfen natuurlijk doorhebben dat er iets mis was. Maanelfen zie je niet zo vaak meer. Toen besloot Hymnae: "Oké, ik zal niets zeggen tegen de wachters. Als je nu maar genoeg rust. Trouwens, wat is je echte naam maanelfin?"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyza okt 27, 2012 11:50 pm

'Ik had mijn rede om hem te doden, je weet niet wat hij ons maanelfen heeft aangedaan. Hij moest boeten, dat daardoor jullie wouden zijn aangevallen dat spijt me. Maar weet dat ik Erlmoor heb gedood.' Even wreef ze in haar ogen, ze moest nog een stuk uitleggen nog even volhouden.

'Mijn moeder is toen ik jong was gestorven, maar ik spreek haar heel af en toe nog.' Och wat wilde ze graag dat ze gauw weer kwam. Ze had advies nodig. Wat ze moest doen en wat ze niet moest doen. Wat ze nu met een tweeling moest. Een godin zijn met kinderen, het was geen goede combinatie.

Een zucht verliet haar mond, ze zou hier veilig zijn. Ze keek naar haar hand, hij werd al weer wat witter.
'Vanbinnen ben ik Silwyna de maanelf en maangodin.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyzo okt 28, 2012 12:06 am

"Ik weet precies wat hij heeft gedaan en het is niet zijn schuld dat jullie op de Zuidpool zijn achtergebleven. Het was je vader die zijn egoïsme boven zijn familie stelde. Tuaidh had een erg moeilijke jeugd, dus beschuldig hem er niet van dat hij de maanelfen niet heeft geholpen." Hymnae vond dat ze goed haar punt had gemaakt. Tuaidh kon er echt niet aan doen. Voor zover zij wist wilde hij enkel de maanelfen helpen en hen niet uit laten roeien.

Hymnae was in de war. "Je praat met je moeder die dood is? Voor zover ik weet kunnen enkel geestelijken, sjamanen en orakels dat." Hoe meer Saphire zei, hoe meer Hymnae in de war geraakte. Hymnae wist überhaupt niet eens hoe Saphire helemaal in Kurukal was geraakt en hoe ze een betovering over zich had weten krijgen die haar een hoge elf maakte.

"Boem!" Daar lag Hymnae op de vloer. Na Saphire's antwoord was Hymnae als een plank achterover gevallen. Maar ze stond snel weer op om met een open mond naar de elfin te kijken. "Jij bent wie en wat? Ik kan het niet geloven. Je was dus al die tijd de maangodin? Dat je niet Saphire heette wist ik al wel. Geen enkele maanelf heet zo." Hymnae gniffelde zachtjes. "Wat ga je nu doen? Ik bedoel met de kinderen. Je kan ze moeilijk hier houden op school. Blauwe baby's vallen nogal op en ze kunnen geen betovering aan."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyzo okt 28, 2012 12:40 am

Tuaidh was gewoon een vreselijke man, klaar! Ze liet Hymnae maar bazelen ze was veels te moe hiervoor.
Ze zou het later nog wel duidelijk maken.

'Ik was het al die tijd al maar ik wist het zelf niet. Mijn moeder heeft het uiteindelijk vertelt, het bracht moed die bij mij en de maanelfen verloren was gegaan werd opeens weer gevoed.' Ze gaapte opnieuw.
'Ik wil ze verstoppen, vertellen dat ik een miskraam heb gehad.' Even keek ze naar de mandjes. 'Kan jij ze verbergen in de wouden? Ik weet niet wie ik anders moet vragen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyzo okt 28, 2012 12:58 am

Hymnae werd weer zenuwachtig. De laatste keer dat ze een kind had bijgehouden was die doodgegaan. Ze wist niet zeker of ze hier wel klaar voor was, maar toen dacht ze aan Yúcatan, haar geliefde. Hymnae wist zeker dat ze met zijn hulp de twee kindjes kon verzorgen. Dan waren er ook nog de andere sjamanen. De enige andere vrouw die ook een sjamaan was, was een vriendelijke vrouw die Hymnae kon helpen.

Met een glimlach zei Hymnae: "Ik wil dolgraag op je kinderen passen, Silwyna. Als de oorlog voorbij is breng ik ze naar je terug, dat beloof ik." Hymnae dacht aan haar geadopteerde dochtertje. Ze zou nooit vergeten hoe ze de baby in haar armen vasthield terwijl Gubatan naast haar zat. Nerwen, dat was haar naam of zoals Mirima haar noemde: Vie. Een traan van verdriet rolde over Hymnae's wang. Snel veegde ze die weg zodat Silwyna niets kon zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Pema Nasc

Pema Nasc


Aantal berichten : 81
Waardering : 0
Lid sinds : 16-06-12

Forumprofiel
Ras: Kruisling
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyzo okt 28, 2012 9:16 am

Dat was al een zorg minder, Hymnae wilde op haar kinderen letten. Ze zuchtte even. Hoewel ze de zwangerschap had vervloekt en er altijd negatief had benoemd was dit toch moeilijk. Ze zou haar maanelf kinderen achter laten bij een woudelf. Een woudelf die ze vertrouwde ja maar toch. Maanelfen moesten bij maanelfen blijven niet bij woudelfen. Maar ze had geen keus, de zuidpool was een te verre reis voor ze.

Vermoeid stond ze op en liep ze naar de mandjes. Ze waren kruislingen.. kruiseling met het elfen ras wat ze het meest haatte. Maar toch waren ze prachtig, vooral haar dochtertje.
Onbedachtzaam raakte ze beide kinderen even aan. Ze sliepen, alsof ze het goede voorbeeld aan haar gaven.

'Bedankt Hymnae,' en ze nam liggend plaats op haar bed. Al voordat het hoofd het kussen raakte was de elf in slaap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyzo okt 28, 2012 11:41 am

Hymnae glimlachte. Ze dacht terug aan het gesprek dat ze had gehad op het schip van Tuaidh. De situatie was gelijkend op deze. Toen was Silwyna gewond en moest Hymnae haar verzorgen. De woudelfin herinnerde zich nog hoe ze de maanelfin voorzichtig aanraakte en hoe zij met telepathie praatte. Dat was ook de tijd dat Hymnae nog verliefd was op Tuaidh. Maar Silwyna had daar verandering in gebracht. Zij zorgde ervoor dat Tuaidh een grote druk op zijn schouders kreeg. Dan had hij Silwyna maar niet moeten meenemen.

"Slaap wel, Silwyna, dochter van Gonta." Ze gleed met haar hand over het voorhoofd van de slapende vrouw. Hymnae bewonderde haar meer dan wie dan ook. Ze was een sterke vrouw die zich niet zomaar liet doen. Misschien kon zij de oorlog van de hoge elfen stoppen en de elfen weer bij elkaar brengen. Hymnae richtte haar blik op de twee kinderen. Zouden zij ook zo worden? Hymnae liet haar gedachten gaan en viel in slaap op de stoel.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Emptyzo okt 28, 2012 1:22 pm

Het was een vredige nacht. Een nacht waarin iedereen gezellig in hun bedje lag en niemand zich zorgen maakte om wat er buiten afspeelde. De stille geluiden van de nacht waren nog stiller dan anders. De uilen hielden zich rustig en bleven in hun bos, alsof ze hun buikje gisteren al hadden vol gegeten. Toch was er iets dat niet klopte aan deze nacht. De sterren schitterden hoog aan de hemel, dat was normaal, en de maan verlichtte de velden met haar witte licht, dat was ook normaal... Of toch niet?

In de maneschijn verscheen iets... Of iemand. Het verschijnsel was groot en had lange witte haren en een gezicht zo bleek als sneeuw. Een lang, maar dan ook een heel lang, gewaad was om het lichaam gedrapeerd. Onder het gewaad kwamen twee voeten te voorschijn, die voorzichtig een stap zetten. Twee ogen staarden voor zich uit alsof iets de aandacht trok van het verschijnsel. Een witte gloed omhulde de persoon die richting de stad liep, de stad met de naam Kurukal.

De persoon met het lange gewaad wandelde in een traag tempo door de straten van Kurukal. Niemand, zelfs de wachters niet, wist dat er een vreemde persoon door de straten wandelde. Vele mensen zouden hun mond open laten vallen van verbazing, maar dat gebeurde niet. Iets zorgde ervoor dat niemand wakker was. Nog steeds met dezelfde blik in zijn ogen liep de persoon richting Drayocht. Met zijn rechterhand draaide de persoon de knop om en betrad het gebouw. Geen leerling zou zich die volgende dag herinneren dat iemand door de gangen van hun school had rondgelopen.

Een tweede deur werd geopend en de persoon wandelde naar binnen, waarna hij de deur weer sloot. Voor hem stonden twee mandjes en nog wat verder stond een bed met een stoel naast. Op die stoel zat een woudelfin, Hymnae. De persoon liep naar de woudelfin en legde zijn hand tegen haar wang. Uit de grijze ogen van de persoon rolde een dikke traan die over zijn wang rolde en naar beneden viel, maar tijdens zijn val loste de traan op. Het leek alsof de traan veranderde in mist die vervaagde. De persoon richtte zijn blik toen op degene die in het bed lag. Hij boog voorover en gaf een kille kus op het voorhoofd van de vrouw die daar lag. Toen kwam hij weer recht en wandelde richting de twee mandjes. Twee kindjes lagen vredig te slapen voor het haardvuur. De verschijning knielde neer naast de mandjes en liet zijn ogen op de kindjes vallen. Een grote glimlach verscheen op zijn gezicht en opnieuw rolde er een traan over de persoon's wang, maar deze keer verdween de traan niet. Hij viel naar beneden en bereikte de twee mandjes. De traan veranderde in een witte mist die de twee kindjes omsloot. Opeens vloog er een raam open en een windvlaag glipte naar binnen. De verschijning keek op en verdween als mist die werd meegevoerd door de wind.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Gesponsorde inhoud





Het is zover Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het is zover   Het is zover Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het is zover
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Iontach :: Drayocht :: Hoofdgebouw :: Leslokalen :: Vechtkunst: Theorie en geschiedenis-
Ga naar: