Iontach
Wij wensen je een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar, bezoeker.
Iontach
Wij wensen je een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar, bezoeker.
Iontach
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Iontach is een RPG waar je in de huid kruipt van een, door jouw bedacht, personage. Kies uit vele rassen en verken de wereld van Iontach.
 
WikiIndexHomeLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Affiliates
gratis forum

Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 72. Dit aantal is bereikt op ma jan 01, 2018 12:07 am.
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Seizoen
Lente Wonderen bestaan  Iontachlenteklein
  • Huidig seizoen: Bloeiseizoen
Laatste onderwerpen
» Een nieuwe jacht
Wonderen bestaan  Emptyvan Mirima za maa 30, 2013 11:51 pm

» Wat je vind mag je houden
Wonderen bestaan  Emptyvan Mirima zo maa 03, 2013 7:42 pm

» Nieuw leven
Wonderen bestaan  Emptyvan NPC za feb 23, 2013 2:21 pm

» Voor de storm begint
Wonderen bestaan  Emptyvan Arnhar Arnith za feb 23, 2013 2:06 pm

» Het Offtopic
Wonderen bestaan  Emptyvan Lysilla Starnallo ma feb 11, 2013 3:33 pm

» Het Warme Winterfestival
Wonderen bestaan  Emptyvan Mirima za jan 05, 2013 4:55 pm

Statistieken
We hebben 37 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is hito

Alle gebruikers hebben in totaal 943 berichten geplaatst in 114 onderwerpen
Maanfase

 

 Wonderen bestaan

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptyma feb 20, 2012 7:58 pm

Rennen, dat was wat de maanelf deed. Rennen voor haar leven!

Wat was ze toch stom geweest! Ze had een wolf van de mensen gewekt. Stom dat ze was! Rennend door de wouden keek ze om zich heen. Zou ze in een boom klimmen dan zouden die rot wolven haar vinden. Nee rennen was de enige keuze.
Silwyna hield het niet vol, ze raakte vermoeid en begon langzamer te rennen, de wolven haalde haar in. Ze stopte en pakte haar pijl en boog.

"Pong." De eerste pijl trof de eerste wolf. Er kwamen meer wolven, ze grepen haar vast. Silwyna krijste het uit van de pijn maar pakte haar dolk. Ze stak een paar wolven neer. Er moest nu echt een wonder gebeuren wilde ze dit overleven!
Ze hoorde de mensen ondertussen al naderen. Zou ze echt zo moeten sterven?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptyma feb 20, 2012 8:37 pm

Het was een wondermooie nacht en Tuaidh stond op de brug van zijn schip. Hij telde de sterren en keek hoe ze stonden. Wat was het leven toch mooi. Tuaidh liep, met zijn handen op zijn rug naar zijn kajuit. Hij opende de deur en ging voor het haardvuur zitten. Tuaidh vaarde al dagenlang naar de Zuidpool om de meermensen te bezoeken. Zijn vrienden waren daar en hij had zin om nog eens een babbeltje te maken. Terwijl hij nadacht hoorde hij opeens iets. Geblaf en toen gegil. Het leek verdacht veel op een ziener.

Tuaidh liep snel naar buiten en nam zijn verrekijker. Hij keek erdoor en tuurde naar de horizon. Natuurlijk, de mensen waren het jachtseizoen begonnen en de zieners waren niet langer veilig. Tuaidh zag dat ze dicht bij de kust van Riail waren en dus riep hij twee van de elitekrijgers bij zich. Hij gaf en teken en liet de koers veranderen.

Toen het schip aankwam zag hij dat de wolven van Imorato Príomh, het meisje beet hadden genomen. Zo snel als hij kon stapte hij richting de honden. Hij zag een groep mensen om de ziener heen staan. Met een handbeweging liet hij de honden stoppen met blaffen. "Laat haar met rust!" zei hij met een zachte, maar duidelijke stem. Tuaidh zag de angstige blik in de mensen hun ogen, maar Tuaidh was serieus. "Ik herinner mij dat ik de jacht op de zieners heb verboden. Jullie blijven van Riail af." Hij richtte zich tot het meisje en dacht even na over zijn woorden. In gebrekkig maanelfs zei hij: "Ik ben hier om te helpen." Hij glimlachte vriendelijk en bood zijn hand aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptyma feb 20, 2012 9:02 pm

Geblaf, geschreeuw. Was er een ergere dood dan dit? Ze betwijfelde het, ze wilde graag in het maanlicht sterven. Maar dat zou niet doorgaan, de maan scheen niet eens.

Net toen ze een genade klap verwachte werd het stil. Haar ogen die al die tijd gesloten waren opende ze. Paarse ogen keken naar een elf die dichterbij kwam. Het was een hoge elf, kwam hij de maanelven terug halen? Kwam hij ze weer eens opzoeken! Ze vond het maar niks dat de hoge elven de maanelven naar de mensen stuurde. Het was daar levensgevaarlijk! En bovenal erg smerig.

Silwyna stond op zonder de hulp van de mannelijke elf. Ze was heus niet zwak. Maar omdat hij toch haar leven had gered. 'Bedankt voor het redden maar ik red het wel weer verder alleen.' En na die woorden strompelde ze van de mensen en elf af.
Het ging niet echt snel. Stomme wolf, de wond op haar been gloeide waarschijnlijk zou hij gaan ontsteken. Maar dat remde haar niet ze strompelde gewoon verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptyma feb 20, 2012 9:16 pm

Nog steeds even rustig keek Tuaidh naar het zienermeisje. Ze strompelde weg en Tuaidh zag dat ze gewond was. "Meisje, laat mij je helpen", zei hij vriendelijk maar met enige ongerustheid in zijn stem. Tuaidh liep rustig naar het meisje toe en nam haar schouder vast. Hij maakte huilende geluiden om duidelijk te maken dat er niets aan de hand was en dat hij enkel wou helpen. Tuaidh dacht even na en bedacht zich dat het meisje vast kwaad was omdat de wereld hen achter had gelaten. "Ik heb je godin niet gedood", zei hij. Uiteindelijk liet hij haar los en bleef staan. "Je hebt echt hulp nodig."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptyma feb 20, 2012 9:38 pm

Ze wilde geen hulp was dat niet duidelijk! Ze wilde terug naar het maanelven kamp, haar leven zonder geloof leven. Maar deze hoge elf zat haar dwars!

Ze voelde handen op haar schouders! In een reflex draaide hij zich om en hield haar dolk tegen zijn nek. 'Leugenaar!, bedrieger!' Sprak ze in de zienertaal die vrij nieuw was. Enkel zieners zouden haar dus ook kunnen verstaan.
'Je liegt dat je barst.' Sprak ze weer in de oude taal. 'Jij hebt mij van mijn geloof beroofd.' Ze keek hem woest aan en draaide zich om. Niet slim want haar been gaf niet mee en er klonk een krak.
Met een harde vaart viel ze op de grond. Ze vervloekte zich zelf in het elfs. Ze draaide zich op haar rug en ging zitten. Fijn nu moest de hulp van de hoge elf wel aannemen.
Ze keek naar haar voet. Hij stond veel te ver naar naar links gebogen. Ze keek naar de wond. Helemaal smerig van de grond. Ze zuchtte eens diep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydi feb 21, 2012 2:26 pm

Tuaidh verloor geen enkele kalmte. Hij boog over het meisje heen en zei: "Ik neem je mee op mijn schip. Daar kan ik alles uitleggen." Zijn handen gingen naar haar been en hij voelde even. Het was gebroken. Tuaidh draaide zich naar de elitekrijgers om en beval: "Breng haar naar het schip. Daar zal ik Hymnae haar laten verzorgen." De hoge elf kwam weer recht en liep richting de mensen. "Verdwijn", zei hij met een gecontroleerde woede in zichzelf. De mensen verdwenen over het ijs dat tussen de eilandjes zat. Het water was bevroren dus hadden de mensen de mogelijkheid om de andere eilanden te bezetten. Tuaidh wandelde naar de rand van het eiland. Met een beweging van zijn arm brak het ijs en dreven de ijsschotsen de zee in. Hij draaide zich om en liep achter de elitekrijgers aan, die druk bezig waren met het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydi feb 21, 2012 4:27 pm

Pah uitleggen. Die elf had heel wat uit te leggen!
Toen de elf aan haar been zat gaf ze geen kick. Ze was een sterke vrouw, een maanelf nota bene.

En toen de ene elf weg ging, kwamen er twee voor terug. Ze liet zich vrijwillig oppakken omdat ze geen keus had. Wel moest ze toegeven dat de mannen voorzichtig deden. En dat was maar goed ook want ze zou ze wat aandoen als ze haar lieten vallen.

Na een onprettige wandeling waarbij ze zelf niet liep, kwamen ze eindelijk op het schip aan.
Een aantal paar ogen keken haar vreemd aan. Pah, vast nog nooit een maanelf gezien. Dat was waarschijnlijk ook zo maar dan hoefde ze nog niet zo te kijken!
Na de toch van verbazende hoge elfen werd ze een trap afgetild en op een bed neergelegd.
De vrouw die daar zat negeerde ze. Ze mocht best waar wonden verzorgen maar praten zou ze niet met haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydi feb 21, 2012 11:17 pm

(OOC: Vanaf deze post speel ik ook als Hymnae, de vrouw van Tuaidh)

Een jonge vrouw zat achter haar bureau belangrijke documenten te schrijven. Haar bruine haar hing in een dikke vlecht over haar schouder. Ook al was ze geen hoge elf, ze was best slim. Ondanks haar woudelfen bestaan, had Hymnae geen groenige huidskleur. Deze was gewoon blank zoals de feeën hadden.
Hymnae doopte haar veer nog eens in het inktpotje en zette toen de pnt p het blad. Haar handschrift was mooi en netjes verzorgd. Tuaidh, haar geliefde man, had haar leren schrijven toen ze bij hem was ingetrokken en daar was ze hem heel dankbaar voor.

Er werd geklopt op de deur. Hymnae legde haar inktveer aan de kant en liep richting de deur. Toen ze opendeed zag ze daar Tuaidh staan. "Uwe majesteit, waarmee kan ik u helpen." Ondanks het feit dat ze getrouwd waren, moest Hymnae altijd beleefd blijven. Tuaidh was tenslotte de heerser over de wereld. Tuaidh ging naar binnen waarna de Laoch ( elitekrijgers) hem volgden en het gewonde meisje op het bed neerlegden. "Ga maar", zei hij vriendelijk. Hij liep naar Hymnae en kuste haar. Toen werd hij weer serieus en keek hij naar het zienermeisje: "Dit meisje werd bedreigd door Imorato. Hij was weer eens gaan jagen op de elfen. Ze heeft haar been gebroken en ik kan zo'n wonden niet genezen." Hymnae knikte en glimlachte. "Dan zal ik haar maar eens gaan behandelen." Tuaidh liep al richting de deur, maar Hymnae bedacht opeens iets: "Tuaidh, ik spreek geen maanelfs." Tuaidh knikte begripvol en antwoordde: "Met jou charisma lukt het je heus wel."

Hymnae wandelde richting het meisje en glimlachte op haar vriendelijkst. "Hallo, mijn naam is Hymnae", ze wees naar zichzelf en probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn. "Ik ga je been verzorgen." Hymnae ondersteunde de maanelf en bestudeerde het been eens goed. Ze knikte en begon een paar dingen in zichzelf te mompelen. "Wat is jouw naam?" vroeg ze ondertussen. Hymnae wees voor de zekerheid eens naar het meisje en haalde toen haar schouders op om duidelijk te maken dat ze niet wist wie het meisje was.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 2:26 pm

En dat was dus de keizer van de hoge elfen? Met je vrouw kussen terwijl er een derde persoon bij was. Ze was hier niet blij mee.

Waar ging die man heen! Hij zou haar dingen uitleggen! 'Vlucht niet! Je zou mij dingen uitleggen!' Zond ze de man toe. Lafaard.
Ze wende haar blik af van de man die verdween en keek naar de vrouw.
Hymnae, wat doet een woudelf met een hoge elf? Je verraad je soort door met een hoge elf te gaan.' Ze keek de vrouw aan alsof ze iets smerigs had gedaan.
Haar naam zou ze niet vertellen, dat hoefde niemand ook te weten. Als de vrouw haar been gerepareerd had zou ze van dit schip vertrekken. Ze wilde terug naar haar stam en gauw.

Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 3:31 pm

Terwijl Hymnae het been ontsmette, hoorde ze een stem in haar hoofd. Pas na een tijdje besefte ze dat de ziener telepathie gebruikte. Ze verstaat dus ook hoog elfs, dacht Hymnae. "Soms meisje", begon ze, "Moét je wel de regels breken." Hymnae dacht weer terug aan haar jeugd. "Toen ik 18 jaar oud was, werden onze wouden onveilig gemaakt door de weerwolven. Elke volle maan werd er iemand van onze stam meegenomen. Het was verschrikkelijk en het vreemde was, dat enkel jonge woudelfmeisjes werden meegenomen. Op een nacht kwam ik alleen buiten om naar mijn voormalige vriendje te gaan", Hymnae bloosde even toen ze over haar vriendje sprak, "We hadden afgesproken bij een oude eik, maar toen ik daar aankwam, zag ik niemand. Uren heb ik gewacht tot ik besloot om hem te gaan zoeken. Ik rende het bos in en zocht naar m'n vriendje. Opeens zag ik een grote wolf door de struiken sluipen. Ik was een echte woudelf en kon me dus goed verstoppen voor de weerwolf. De weerwolf liep naar de roedel en toen hij zich bij hen aansloot, zag ik het hoofd van mijn vriendje tussen de tanden van een wolf steken. Ik schrok me rot en begon te huilen. In de stam zweeg ik over mijn vriendje en na een tijd kwam keizer Tuaidh naar Kurukal. Ik zag dit als een kans en nodigde hem uit in onze jungle. Hij kwam en ik vroeg of hij de weerwolven kon bedwingen. Maar hij wou in ruil daarvoor één van onze vrouwen. We stonden op een rij en er waren vele mooie vrouwen bij, maar toch koos hij mij. En toen moest ik met hem mee en verloor ik alles. Mijn woud, mijn familie en mijn vrienden." Na haar verhaal zweeg Hymnae en ging ze verder met het verzorgen van haar been. "Ik heb nooit gewenst om bij Tuaidh te zijn maar het moest om mijn familie te beschermen. Nu ben ik natuurlijk gelukkig maar als ik kon zou ik terug naar mijn familie gaan." Hymnae ging op het bed zitten en bewoog het been zodat de botten op de goede plaats terechtkwamen. Daarna omwikkelde ze het been met een windel. "Gaat het nog?" vroeg ze tenslotte.


Laatst aangepast door Tuaidh op di maa 06, 2012 8:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 4:06 pm

Silwyna vloekte zachtjes toen de vrouw haar wond ontsmette. Wat een rot spul! Ze wist dat het nodig was maar het bleef rot.

Geen respect! Meisje! Ze was een talent volle ziener en dat werd ze met meisje aangesproken!
Maar toen begon ze een verhaal te vertellen, diep van binnen raakte het haar. Je stam die elke nacht werd uitgedund. Silwyna had het jaarlijks en dan met tientallen tegelijkertijd. Ze wist hoe de woudelf zich voelde.

Duidelijk iets van hoge elfen, ze willen wel wat voor je doen maar willen er altijd wat voor terug. Ze vinden zichzelf de baas, ze denken dat ze alles kunnen maken. Rot elfen.' Silwyna haatte hoge elfen. 'Wil je niet terug naar je familie?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 4:17 pm

Hymnae knikte naar de ziener en zei: "Elke woudelf word met het woudinstinct geboren. Je ziet ook gewoon dat ze woudelfen zijn. Maar ik ben al heel lang in de hoge bergen waar amper bomen groeien en ik heb mij 'woudkrachten' verloren. Maar ja, Tuaidh is de keizer van de hele wereld en de hoge elfen zijn het superieure ras. Ik kan dat toch niet zomaar negeren en Tuaidh in de steek laten?" Het was niet echt een vraag waar ze een antwoord op verwachtte. "Wil jij terug naar de wouden? Je bent tenslotte afkomstig van de vlaktes van de Luchtige Landen en niet van de Zuidpool. Of ben je gehecht geraakt aan je sparrenwouden? Het ziet er trouwens naar uit dat Tuaidh je niet meteen zal laten gaan. Hij wil het eerst goedmaken met je."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 7:35 pm

Hymnae mocht er dan geen antwoord op verwachten ze kreeg hem wel.
'Dat je kan wel! Als je grootste droom is om terug te keren naar de wouden dan kan je de hoge elfen in de steek laten. Jij wilt toch graag weer in de wouden leven?

Hymnae moest duidelijk maken wat ze wilde! Vrouwen hadden keuze's welk ras ze ook waren. Oke dat waren haar gedachten, die gingen altijd tegen de wet in.


'Ik leef al een tijd tussen de naaldenbomen, ze geeft niet dezelfde liefde als de bomen in mijn thuisgebied maar het is voldoende. Waar ik ook leef ik wil niet meer als pion gebruikt worden van de hoge elfen. En je man kan het nooit meer goed maken met mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 9:16 pm

"Ik weet niet wàt je allemaal weet, maar als ik van Tuaidh wegga dan zal hij mijn volk niet meer beschermen." Hymnae keek een beetje triest terwijl de windel vastknoopte. "Zo je bent klaar. Je zal wel enkele dagen moeten rusten." Hymnae was voorzichtig met haar woorden omdat ze wist dat als ze de waarheid zou horen, ze als een woedende panter op Tuaidh af zou stormen. Hymnae stond op en keek naar de hoek van de kamer waar een grote houten kooi stond. "Ben je bang van lemurgaaien?" Ze had de vraag nog niet gesteld of ze deed het kooitje open en een felgekleurd lemur met vleugels kwam tevoorschijn. Hij maakte een vreemd krassend geluid en ging toen ondersteboven aan het plafond hangen. Het beestje keek met grote ogen naar de zieneres en spitste zijn gigantische oren. "Dit is Tannir, m'n lemurgaaitje." Hymnae probeerde een ander onderwerp aan te knopen om pijnlijke emoties te vermijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 9:44 pm

'Jullie zijn woudelfen! Dat hoge elfen nou meer macht en meer elfen hebben is bijzaak. Woudelfen kunnen zichzelf prima beschermen als ze maar wat meer durven.'

Silwyna ging zitten en keek naar haar been. Hij stond weer recht, dat was een goed teken. Enkele dagen! 'Dat meen je toch niet he!?' Ze zuchtte. Maakte een uil geluidje en wachtte rustig af.

'Ik ben niet bang voor dieren, ik heb er zelf een.' Ze keek naar het gevleugelde aapje wat uit de kooi kwam. 'Aparte kruiseling hoe kom je er aan?' Silwyna mocht de vrouw wel, haar man mocht ze nog altijd niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 10:13 pm

Hymnae lachte en krabde het kleine wezentje onder de kin. Daarna haalde ze het van het plafond en zette het op haar schouder. "Wil je het eens aaien?" zei ze voordat ze op haar vraag antwoordde. "In De Jungle van Khan kom je wel meer vreemde kruisingen tegen. Thuis woonde er in ons dorp een hele kudde lemuren. Heb jij dan geen typisch maanelfen beest?" Hymnae ging weer op het bed zitten en liet het kleine lemurgaaitje spelen met de zoom van haar jurk.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptywo feb 22, 2012 10:53 pm

Ze schudde haar hoofd. Ze hield niet zo van halve aapjes. Ze hield meer van dieren die zuiver waren, zonder kruiselingen in het bloed.
Hymnae had gelijk, daar kwam je veel van die rare kruiselingen tegen.

Silwyna keek Hymnae even kwaad aan. Haar sneeuwuil was geen beest! Het was een prachtig dier. Haar mooie uil.
En alsof het dier wist wat de juiste tijd was, kwam hij zojuist door het raam gevlogen. Silwyna hief haar linkerhand op en de uil lande op haar leren handschoen, wachtend op een stukje vlees.
Wat hij ook kreeg.
´Denk je dat ik je man kan spreken? Ik wil graag wat duidelijkheid over een aantal zaken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hymnae Arihan

Hymnae Arihan


Aantal berichten : 108
Waardering : 2
Lid sinds : 22-02-12

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 9:41 am

Hymnae zag de boze blik in de zieneres haar ogen en bedacht dat ze foute woorden had gebruikt. Hymnae had geen idee hoe je dier in het hoog elfs moest zeggen. Volgens mij bestond dat niet eens in het hoog elfs. Maarja, wat kon zij er nu aan doen.

Een mooie sneeuwwitte uil kwam binnenvliegen door het kleine raampje van de kajuit. Hij was prachtig. Hymnae had al vele dieren gezien van over de hele wereld, maar nog nooit een witte uil. Toen werd de zieneres weer serieus en kwam ter zake. "Ik zal je naar mijn keizer brengen."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://iontach.actieforum.com
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 10:05 am

Terwijl hij het zieneresje aan Hymnae toevertrouwde, ging hij naar zijn eigen kajuit om na te denken. Hij wist dat zijn vader de elfen had opgesplitst. Eigenlijk had Arivu dat gedaan maar je mocht de schuld niet op een godheid steken. Tuaidh wreef over zijn kin en dacht diep na. Zijn gedachten gingen zo ver dat hij niet eens merkte dat zijn vrouw in de deuropening stond. Hij werd geroepen naar het zieneresje. Tuaidh stond recht in ging in een aangename kalmte naar d kajuit van Hymnae.

Toen Tuaidh binnen was, was het eerste wat hij deed, vragen of het goed ging met haar. "Valt de wond nog mee?" sprak hij in maanelfs. Tuaidh had een schuldgevoel omdat hij zijn eigen volk niet eens kon beschermen tegen de mensen. "Je wou me spreken?"
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 10:26 am

´Wolfenbeten zijn vaak ernstig, maar ik kan het hebben.´ Elke maanelf zou het kunnen weerstaan de pijn. En als Silwyna´s been ook niet was gebroken was ze voor geen goud op dit schip gegaan.

´Ik wil duidelijkheid, van jouw. Ik wil geen slappe verhalen maar de waarheid.´ Een klein uilengeluidje uit haar mond deed de uil opvliegen en op haar schouder belanden. ´En ik wil dat je het schip stil legt.´ Ze had heus wel gemerkt dat het schip aan het varen was, weg van haar thuis. ´Als ik ben genezen wil ik graag terug naar mijn stam.´ Ze keek de hoge keizer aan met een blik die geen tegenspraak dulden.
´Kan jij daarvoor zorgen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 11:18 am

Tuaidh luisterde aandachtig naar de zieneres en knikte toen. Hij stond op en maakte een beweging met zijn hand waardoor de boot tot stilstand kwam. Daarna keek hij weer naar de zieneres en toen weer naar Hymnae. Zijn blik maakte duidelijk dat hij even alleen met haar wou zijn, dus verliet Hymnae de kajuit.

Tuaidh keek nadenkend naar het plafond en toen weer naar de grond. Hij wandelde heen en weer met zijn handen op zijn rug. "Ziener", begon hij, "Je moet eerst je geschiedenis begrijpen voordat je oordeelt over de hoge elfen." Tuaidh bleef staan en haalde diep adem. Met een ongelooflijke kalmte bleef hij naar de zieneres kijken en ging toen verder met zijn uitleg: "Lang geleden, toen de hoge elfen en de maanelfen nog één waren, bestond de god Arivu nog niet. De maangodin regeerde over alle Luchtige Landen. Zij liet de maanelfen leven. Toen ontstonden alle andere rassen. Buiten de maanelfen, de landelfen en de nachtelfen, ontstonden nu ook de... Minder goede rassen van de wereld. Zij brachten allemaal hun god mee en de maangodin verloor haar macht over de Luchtige Landen. En na een lange tijd, kwamen ook Iontach, Arivu en Tirgh op de wereld. Vanaf toen aanbad iedereen een van deze drie goden. De Iontanen aanbaden Iontach, de Tirghanen Tirgh en de Drachanen Arivu. Deze drie hadden geen rassen dus kozen ze een deel van de rassen uit voor zichzelf. Enkel Arivu had geen ras gevonden. Ondertussen hadden de maanelfen besloten om zich op te splitsen om de rassen weer in de maangodin te laten geloven. Een deel ging naar de Zuidpool om de mensen en de meermensen te bekeren. En toen gebeurde er twee dingen die het leven van de maanelfen veranderde. Mijn vader was bij de groep die in het Noorden ging bekeren. Hij leidde de mannelijke maanelfen met nog enkele vrouwen ertussen. Arivu zag de intelligentie van de Noordelijke maanelfen en gaf ons een aanbod om in zijn stad te komen wonen. Mijn vader knikte en we werden de hoge elfen, de elfen met de meeste intelligentie. Mijn moeder was naar de Zuidpool gegaan samen met de andere vrouwen en enkele mannen. Zodra Arivu de maanelfen van het Noorden bekeerde tot zijn geloof, voelden de andere maanelfen dit ook. Ze voelden zich verraden en ze staakten hun pogingen om de mensen tot het geloof van de maangodin te bekeren. Tirgh zag dit gebeuren en greep zijn kans om de maangodin uit te schakelen en het maanelfenras van hem te laten worden. Maar dit liep fout en de maanelfen verloren een deel van hun geest. Het laatste wat de maangodin hen gaf was de waarzeggerij. En vanaf toen hadden de maanelfen geen controle meer over hun leven." Tuaidh zweeg na zijn lange uitleg en keek weer naar de zieneres. Toen kwam hij ter zake en zei waarom hij haar had geholpen. "Maar jij bent zelfzekerder dan alle andere maanelfen. Je bent anders dan de maanelfen die nu als wilde dieren in de wouden leven. Daarom nam ik je op mijn schip." Nu zweeg Tuaidh en wachtte op een reactie van het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 11:54 am

Ziener? Wat was dat nou weer benaming? Was het soms een belediging?
Ze liet het maar even zo. En luisterde braaf naar de geschiedenisles. Waar ze delen al van wist.

'En wat wil je dan? De slimste uit de groep halen zodat het ras op de zuidpool uitsterft Of ga je me ondervragen om uit te vinden waar ze zitten en ze dan uit te schakelen.' Silwyna zelf straalde kalmte uit maar haar uil stond op het punt de keizer aan te vallen. De keizer had gelukt dat Silwyna hem dat verbood te doen.
Maar daarbij bleef de uil eng met zijn uitgestrekte vleugels en dodensblik.
'Ik wil dat je me nu terug zet op de zuidpool.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 12:31 pm

Tuaidh had moeite om zijn kalmte te bewaren, maar hij deed zijn best. "Ik kan je niet terug brengen. Het is daar te gevaarlijk. Ik zal je stam beschermen, maar kom tenminste mee." Hij werd een beetje wanhopig omdat het meisje per se hier wou blijven. De keizer ging op een stoel zitten en dacht even na over wat hij zou zeggen. De enige reden dat hij het meisje vasthield was dat ze ongelooflijke krachten bezat. Ze was beschaafder dan de andere maanelfen. "Luister, ik wil gewoon dat je veilig bent." Tuaidh werd kwaad op zichzelf omdat hij eigenlijk geen enkele reden had om het meisje gevangen te houden. Maar hij had het toch wel. Tuaidh herkende het meisje. Ze kwam hem bekend voor. De ogen waren helemaal hetzelfde als... Nee dat is belachelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin
Silwyna


Aantal berichten : 173
Waardering : 4
Lid sinds : 19-02-12

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 12:42 pm

'Ze hebben me nodig! Ik ben hun bescherming.' Het was waar dat de hoge elfen het beter konden maar daar wilde ze niet aan toegeven. De maanelfen kwamen altijd naar haar voor raad, ze wilde hen niet in de steek laten.
Van binnen huilde ze, ze wist dat de keizer haar niet zou laten gaan. Van buiten leek ze woedend. Een pantser waar de hoge elf op keek.
'Waarom wil jij mij veilig hebben,' vroeg ze zonder emotie. Ze snapte de keizer echt niet. Ze was een maanelf die naar een onveilig gebied was gestuurd en nu wilde hij haar hier veilig hebben?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuaidh
Admin
Admin
Tuaidh


Aantal berichten : 159
Waardering : 4
Lid sinds : 18-02-12

Forumprofiel
Ras: Halfgod(in)
Groep: Nacht

Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Emptydo feb 23, 2012 1:04 pm

De hoge elf zuchtte diep en stond toen weer recht. Hij ijsbeerde door de kamer en wist niet wat hij moest doen. Tuaidh keek naar het meisje en probeerde haar gedachten te lezen. Uit haar blik leidde hij af dat ze echt terug wou. Maar Tuaidh had haar echt nodig. Riail was te gevaarlijk geworden. Hij zou later wel eens kijken hoe hij de eilanden van elkaar kon afhouden. "Het spijt me, ik kan je niet terug laten gaan." Tuaidh boog voor de elf en verliet toen de kajuit.

Hij ging midden op het dek staan en zette zijn voeten stevig op de grond. Tuaidh bewoog zijn armen eerst traag, maar toen sneller. Het water kolkte en de boot ging weer vooruit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://arivu.myminicity.com/
Gesponsorde inhoud





Wonderen bestaan  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wonderen bestaan    Wonderen bestaan  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wonderen bestaan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Iontach :: Archief :: Archief 235ZE-
Ga naar: