Iontach
Wij wensen je een zalige kerst en een gelukkig nieuwjaar, bezoeker.

Iontach is een RPG waar je in de huid kruipt van een, door jouw bedacht, personage. Kies uit vele rassen en verken de wereld van Iontach.

WikiIndexHomeFAQZoekenGebruikerslijstRegistrerenInloggen
Affiliates
gratis forum

Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 11. Dit aantal is bereikt op di okt 16, 2012 5:46 pm.
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Seizoen
Lente
  • Huidig seizoen: Bloeiseizoen
Laatste onderwerpen
» Een nieuwe jacht
van Mirima za maa 30, 2013 11:51 pm

» Wat je vind mag je houden
van Mirima zo maa 03, 2013 7:42 pm

» Nieuw leven
van NPC za feb 23, 2013 2:21 pm

» Voor de storm begint
van Arnhar Arnith za feb 23, 2013 2:06 pm

» Het Offtopic
van Lysilla Starnallo ma feb 11, 2013 3:33 pm

» Het Warme Winterfestival
van Mirima za jan 05, 2013 4:55 pm

Statistieken
We hebben 37 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is hito

Alle gebruikers hebben in totaal 943 berichten geplaatst in 114 onderwerpen
Maanfase

Deel | 

Les 1: Grammatica en blablablaatjes

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Hymnae Arihan

Aantal berichten : 108
Waardering : 2

Forumprofiel
Ras: Woudelf
Groep:

BerichtOnderwerp: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 3:40 pm

De woudelfin was druk in de weer met het personaliseren van haar kantoortje. Het zou nooit worden zoals haar hut in het woud maar alles was beter dan niets. Als je binnenkwam was groen alles wat je zag. Aan het plafond had Hymnae planten gehangen en tegen de muren hing een soort van paarse klimop. Op Hymnae's bureau stonden drie plantenpotjes met maan-orchideeën en kleurrijke viooltjes. De stoelen waren rijkelijk versierd met rozen en aan het bureau zelf waren ook enkele bloemetjes te zien.

Hymnae was net bezig om een kast te verslepen toen ze naar buiten keek. Al zo laat. Saphire zou zo binnen kunnen komen voor haar eerste les. De woudelfin was tevreden met haar gezellige kantoortje en ging daarom achter haar bureau zitten. Nu was het alleen nog maar wachten op Saphire.
Terug naar boven Go down
http://iontach.actieforum.com
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Aantal berichten : 173
Waardering : 4

Forumprofiel
Ras: Maanelf
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 4:57 pm

Saphire, liep op haar gemak naar het kantoor van haar directeur. Best raar eigenlijk. Ze moest werken voor een woudelf die nou niet heel sterk in haar schoenen stond. Misschien zou de keizer dat ooit wel inzien. De goden mochten het zeggen.

De elf klopte op de deur en werd even later binnen geroepen.
Het kantoor... Saphire keek eens rond. Het woud in het kantoor voelde niet verkeerd aan erg prettig zelfs.
Hymnae kreeg daarvoor een glimlacht van Saphire.

'Je hebt het kantoor leuk ingericht. Mijn complimenten.' Aan haar eigen kantoor had ze nog niks gedaan. Het zag er nog kaal en kil uit, misschien gaf ze het later nog wel wat kleur en wat accenten. Nu was het tijd voor haar les.
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 6:42 pm

Goed zo. Saphire was er. Hymnae glimlachte toen ze een complimentje gaf. "Dankje", antwoordde ze. "Ik zal je eerst een paar dingetjes uitleggen." Ze nam een boek en een schriftje zodat Saphire ook aantekeningen kon maken. "Ik ga je Iontisch leren maar eerst leg ik wat uit. Het is misschien wat saai maar zo leer je de taal beter." Ze sloeg het boek open en bladerde even door naar het hoofdstuk dat ze nodig had. "Zoals je wel al had begrepen is Iontisch de taal die wordt gesproken door de volkeren die in Iontach, de god van het goede, geloven. Hij is tevens degene die de taal heeft uitgevonden." Hymnae liet een plaatje zien van een zon, een maan en een vreemd teken middenin. "Deze hier", ze wees naar de zon, "is Iontach. Hij staat voor het goede en voed de aarde. Dit vreemde teken is Arivu, god van de wijsheid. Volgens mij ken je die geschiedenis al." Hymnae wist dat de laatste tijd deze verhalen veel naar boven waren gekomen en wilde er dus ook niet verder over uitwijken. "De maan staat voor Tirgh. Het betekent vooral het duister, want de maangodin is de bewaakster van Tirgh. Iontach verzon een taal die alle goede volkeren zouden spreken, zodat er geen oorlogen zouden komen. Natuurlijk was dit onzin, maar de monniken willen de boeken niet aanpassen." De woudelf lachte en ging toen weer verder: "Iontisch is de moedertaal van de wereld. Tenminste. Het merendeel spreekt deze taal. Het is een vrij moeilijke taal maar eens je het doorhebt ben je er mee weg. Ik ben er zelfs van overtuigd dat maanelfen sneller leren dan enig ander ras." Hymnae sloot het boek en legde het aan de kant. "Heb je tot nu toe al vragen?"

Na de vragen zei Hymnae: "Laten we beginnen met enkele basis-zinnen zodat je je stem kan gebruiken op deze school. Ik schrijf wat zinnetjes op en jij gaat ze voorlezen. Als je geen idee hebt hoe, mag je het vragen." Ze schreef wat op een blad en schoof dat naar Saphire. Op het blad stond:

Citaat :
- Dhiagh duitgh, táh moh ainhmgh bheangh Saphire. ( Hallo, mijn naam is mevr Saphire.)
- Bah mhaith liomgh túh a luah. ( Ik zou graag willen dat jullie zwijgen.)

(OOC: Laten we het hier even bij houden want anders duurt het wat te lang Wink )

Laatst aangepast door Hymnae op ma feb 27, 2012 9:08 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 8:11 pm

En weer een waterval van geschiedenis gebeurtenissen. De woudelf had het vast van haar man geleerd, die praatte haar der ook al dood mee.
Saphire wist de geschiedenis al, ze was niet dom hoor. Ze had ook algemene kennis gehad, had ook veel van de wereld gezien, ze was zelfs slim te noemen.
Die elfen moesten daar echt eens mee ophouden.

Ze las de zinnen, en sprak ze uit met een duidelijk klak accent. Het klonk vast niet verstaanbaar. Ze probeerde de volgende zin. De klak's waren duidelijk te horen. Dit ging nog wat worden.
Ze keek naar Hymnae, wat zou zij er van vinden?
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 9:13 pm

"Hum, je moet wat trager praten en niet zo veel met je tong klakken. Praat zacht en... Dromerig." Ze wist niet hoe ze het anders moest noemen. Omdat ze niet te lang over twee zinnetjes wou doen las Hymnae ze even voor op de goede manier. "En spreek die GHtjes op het einde van sommige woorden niet uit. Ze staan daar zomaar aan te bungelen omdat elfen dat makkelijker vinden om uit te spreken." Hymnae schudde haar hoofd even en keek toen weer op. "Jou beurt." Met een glimlachje tikte ze nog eens op de zinnetjes.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 9:33 pm

Oke trager praten, niet veel klakken, zou moeilijk worden en.. zacht en dromerig praten? Ze was niet zo'n dromerig type..
Hymnae zegde de zinnen even voor en Saphire begreep wat ze bedoelde met haar niet geklak en al dat anderen.

Behalve een ding. 'Wacht, ik moet de Gh.. letters niet uitspreken maar ze staan er bij omdat het dan makkelijker is om ze uit te spreken?' Nee daar begreep ze dus werkelijks niks van. Met een vragende blik keek ze de woudelf dan ook aan.

Na het antwoord las ze de zinnetjes nog een keer op. Nu letten ze op de punten die Hymnae haar had gegeven.
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   ma feb 27, 2012 9:39 pm

Lachend keek ze naar de elf. Zij begreep er vroeger ook niets van maar haar leermeester had haar alles uitgelegd. "Hij staat er zodat je automatisch dromerig gaat praten. Spreek dus geen G uit maar een zachte h. Een zuchtje op het einde van het woord. Snap je?" Wat was het fijn om dingen aan te leren.

Toen Saphire de zinnen nog eens opnieuw las, was het al veel beter. "Goed zo. Nog maar zevenduizend woorden te gaan." Ze grijnsde en deed de zinnen nog eens voor. "Sierlijk praten. Dat is Iontisch. Neem een voorbeeld aan Tuaidh. Hij praat ook steeds Iontisch." Met een knipoogje liet Hymnae Saphire verder oefenen.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   wo feb 29, 2012 7:41 pm

Een zachte h, geen g. Waarom lieten ze de g dan niet weg? Saphire praatte veel liever haar eigen taal. Die was een stuk simpeler.

Sierlijk praten? Een voorbeeld nemen aan die kwal! Ha, wat een goeie grap. Ze glimlachte even om zich zelf. 'Ik zal op geen enkel punt op de keizer willen lijken, dus ook niet op zijn gebruik van stem.' Praten als een kwal, HA!

Braaf las ze nogmaals de woordjes voor, dit keer zonder g en met een dromerige klank.

'Wat vind jij eigenlijk van jouw nieuwe baan?'
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   do maa 01, 2012 4:07 pm

Omdat Tuaidh er niet was, lachte Hymnae om wat Saphire zei. Daarna dacht ze na over wat ze zou antwoorden. "Ik wil eigenlijk helemaal niet les geven maar volgens mij wil Tuaidh dat er iemand bij je is die hij kan vertrouwen." Hymnae prutste wat aan haar vingernagels en keek naar het bureau. "Anders had hij je wel bij de monniken of zo gedropt. Of misschien bij de koningin." Hymnae keek weer op en besloot dat ze genoeg hadden gedaan voor vandaag.[1] "We zullen het maar zo laten voor vandaag. Kom morgen maar weer terug en dan kunnen we de woorden behandelen." Met een glimlachje schoof ze de oefeningetjes weer naar haar toe en stak ze weg. "Wou je nog wat zeggen?"

1. Zogezegd hebben ze wel wat meer geoefend. Wink
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   do maa 01, 2012 4:26 pm

'Spreek jij je man ooit eens tegen? Of doe je echt alles wat hij wilt?' Ze wist wel zeker dat het zo was dus sprak door. 'Je bent een woudelf, je behoort bij een woudelf man te zijn. Niet bij een hoge elf met meerdere vrouwen.' Ze keek Hymnae met medelijden aan.
'Je verdient het niet om zo te leven, de keizer verdient jou niet om als vrouw te hebben en kom niet opzetten met de beveiliging. Woudelfen kunnen zich prima zelf verzorgen, als ze zich maar bij elkaar voegen. Een woudelf is sterk maar een groep woudelfen is niet te verslaan. Ze peilde de reactie van de vrouw even. Hymnae waarom ben jij hier nog?'
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 4:10 pm

"Saphire. Tuaidh is een keizer die ieder steentje of takje op de hele wereld bezit. Zijn macht is geweldig en als ik van hem wegloop zal hij wel iemand anders strikken. Als ik bij Tuaidh blijf, beschermd hij de woudelfen en beroofd hij geen andere stammen van hun dochters."

Toen Saphire verder vertelde voelde Hymnae zich steeds rotter. Ze had een groot stuk van haar leven verspild door te poetsen in de paleizen van Arivu. Het was een hele eer om daar te komen maar niet voor een gedwongen huwelijk. Het klonk heel aantrekkelijk om nu te vluchten en in Kurukal een woudelf te zoeken. Haar stam was zó dichtbij. "Je hebt gelijk. Ik wil niet bij Tuaidh zijn. Ik wil terug naar m'n stam. Alleen houdt Tuaidh ons in de gaten. Hij komt om de maand langs en de Laoch* zijn in Kurukal. Ik heb dus geen kans om te ontsnappen."

Hymnae had nog een probleem. Ze was dan misschien mooi, maar voor de woudelfen was ze een onnatuurlijke vrouw. Ze was haar groene huidskleur verloren. Haar haar was bruin en mooi geborsteld terwijl het eigenlijk wild moest zijn en er stukken mos in moesten zitten. Nu was ze enkel een jonkvrouw. Ze huilde zachtjes en begroef haar gezicht in haar armen.

*Laoch = Elitekrijgers
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 7:21 pm

'Kan mij wat schelen dat hij de keizer is. Als elke vrouw zich zo laat omkopen houd het nooit met hem op, dan blijf hij vrouwen van elke elfen ras nemen. Hij is een kleine baby die alles van de wereld krijgt en waarom? Omdat hij keizer is en denkt dat hij alles mag.' Hij was echt een grote kleuter.

'We kunnen dat stomme leger verslaan, woudelfen en maanelfen dat is een sterke combinatie. En die hoge piefen zullen dat nooit verwachten. Iemand moet de eerste stap zetten Hymnae.' En als het aan Saphire lag deden zij samen de eerste stap.

Ze trok aan de armen van de woudelfin. 'Schaam je niet, je mag huilen om wat de keizer met je gedaan heeft. Maar vecht alsjeblieft met me mee als je kan.' Ze glimlachte bemoedigend naar de elfin.
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 8:02 pm

Hymnae twijfelde: "Ik weet het niet Saphire. We krijgen serieuze problemen als we de Laoch aanvallen." Het waren tenslotte belangrijke leden van de beveiliging van Arivu. "Ze zijn trouwens onmogelijk te verslaan. Je hebt hen zelf gezien toen ze je meenamen. Sterke jongens hé. Ze worden naar de krijgerschool gestuurd op hun vijfde en op hun twintigste gaan ze in dienst bij Tuaidh of anders gezegd, de keizer. Misschien moeten we beter een goed doordacht plan bedenken en stiekem de stad verlaten." Hymnae had nog nooit zoveel getwijfeld. Saphire had een invloed op haar. Een goede en tegelijkertijd een slechte. Een nieuwe man zoeken, de keizer dumpen. Die woorden spookten de hele tijd door haar hoofd.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 8:31 pm

Onmogelijk te verslaan jha hoor! Dat waren sprookjes. 'Ze konden me meenemen omdat ik al verzwakt was. Was ik dat niet dan hadden ze mijn pijlen nooit zien aankomen.' Waarom was ze zo goed over de hoge elfen. Ze speelde de baas over iedereen, Saphire pikte dat niet!

Saphire keek Hymnae bevreemd aan. 'Dacht je nou echt dat ik zonder plan zou ontsnappen? Ik weet dat de keizer heus niet de domste is.' Wel dommer als zij maar niet heel slim.

'Beloof jeje rug toe te keren naar de keizer? Doe je het namelijk niet dan laat ik je hier zitten.' Saphire was hard maar duidelijk.
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 9:19 pm

Hymnae knikte even en keek een beetje droevig naar beneden. "Je kan altijd wel iets verzinnen", zei de woudelfin. Hier hoorde een klein glimlachje bij.

"Ik sta achter je Saphire. Alleen moeten we de leerlingen onderwijzen. Misschien kunnen we de school overnemen en de Laoch ervan overtuigen dat ze niet meer nodig zijn." Hymnae haalde haar schouders op en wachtte op een antwoord van Saphire.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 9:59 pm

'Dat is een goed plan.' Bedenkelijk keek Saphire naar het bureau. Maar hoe zouden ze het vertrouwen moeten winnen. De krijgers luisterde naar de keizer dus ze zou alleen de keizer moeten strikken. Maar hoe...

'Hoe heb jij het vertrouwen van de keizer gekregen? Want ja eigenlijk haat ik hem maar voor het plan moet hij mij vertrouwen. Maar hoe?' Be denkelijk keek ze nu uit het raam. 'Zou ik.. hem..' Ze kreeg het bijna niet uit haar mond. 'Aardig moeten vinden?'
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 10:07 pm

Hymnae keek nog steeds met een droevige blik naar haar bureau en toen ze eindelijk zei dat ze Tuaidh aardig moest vinden. "Dat wilt Tuaidh in ieder geval. Hij probeerde jouw vertrouwen te winnen. En als jij nu vriendelijk gaat doen tegen hem is hij voldaan en blijft hij uit de buurt. Dan kunnen we het hebben over de Laoch. Ik denk trouwens niet dat Tuaidh naar mij zal luisteren." Een beetje sip keek Hymnae nog eens naar de maanelfin. "Eigenlijk loop ik enkel in de weg voor jou." Het kwam er zomaar uit. En het was ook zo. Hymnae zou alleen maar in de weg lopen bij het 'plan' van Saphire.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 10:51 pm

'Ik zal aardig doen tegen de keizer, of ik zal mijn best doen.' Ze glimlachte er zwakjes bij. Het zou haar veel moeite moeten gaan kosten. Aardig zijn tegen de keizer! Ze deed het liever niet.

In de weg lopen? 'Nee Hymnae, jij bent juist erg belangrijk in mijn plan. Zonder jou kan ik hem geen eens uitvoeren.' Ze keek de vrouw even goed aan. 'Zullen wij wat aan jouw zelfvertrouwen gaan doen?' Anders liep ze inderdaad erg in de weg.
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   vr maa 02, 2012 11:04 pm

Hymnae werd verlegen. Tuaidh haar haar hele leven, maar ook haar persoonlijkheid veranderd. "Toen ik nog bij de woudelfen woonde zou ik leidster van de stam worden en ik was er helemaal klaar voor. Samen met mijn twee beste krijgers ging ik altijd op grote dieren jagen zoals beren of krokodillen. Ik was zelfzeker en sprak mijn volk toe. Nu ben ik een zielig hoopje woudelf die poetst voor de keizer." Weer kreeg Hymnae heimwee en nu kreeg ze de drang om uit de school te stormen en terug te gaan naar haar familie. "Ik moet me weer opbouwen. Weer een sterke woudelfin worden die ik ooit was." Met een opgestoken vuist stond Hymnae recht. "We hebben nog veel te doen", zei ze tenslotte.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   za maa 03, 2012 10:37 am

Hymnae zou de leider worden? En de keizer had dat verpest, zelfs haar karakter verminkt. Hier moest echt wat aan gebeuren.

'We halen het slot van je af, we hoeven de sleutel van de keizer niet te hebben we breken het slot samen wel!' Trots keek ze naar Hymnae. Daar kwam de ware woudelf al naar boven. De keizer had het weggestopt maar verdwijnen zou het nooit.

'We gaan meteen aan de slag. Ik breng jou terug tot de natuur, we maken een bosrit.'
Als de wachters zouden weigeren hadden ze wel een probleem. Maar ze stond onder contract, ze zou wel terug moeten komen.
'Wat denk je er van, wil je terug naar de bossen?'
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   za maa 03, 2012 10:53 am

Opeens voelde het alsof ze alle geluk van de wereld bezat. Saphire gaf haar hoop en ze zou haar meenemen naar de wouden. Alweer liet Hymnae een traantje rollen, maar nu van blijdschap. "Misschien kan ik je eerst alles vertellen over de Laoch", zei Hymnae toen ze weer tot rust kwam. Enthousiast begon ze te vertellen en zei alle zwakke plekken van de Laoch, maar ook de sterke punten.

Zodra ze klaar waren met de strategische dingen te bespreken, stond Hymnae op en liep naar haar woonvertrek. "Is het goed dat ik andere kleren aantrek want ik heb een hekel aan stadskleren." Ze droeg deze al vele jaren, maar toch klaagde ze nog. Met een grote grijns op haar gezicht keek Hymnae naar har klerenkast. Haar kledij van de woudelfen was te klein en kapot maar ondertussen had ze een speciaal kleed gemaakt dat precies bij de natuur paste.

In haar nieuwe outfit liep ze terug naar Saphire. De lemurgaai landde zachtjes op Hymnae's schouder en gaf een paar kopjes. "Jou zou ik echt niet kunnen missen", sprak ze tegen het kleine beestje.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   za maa 03, 2012 11:07 am

Dat was nou informatie van waarde! De zwakke en sterke plekken van de Loach. Nu werd het nog makkelijker om ooit hieruit te ontsnappen.

Saphire maakte een uil geluidje en haar sneeuw witte uil vloog door het raam naar binnen. Saphire ving hem op met haar hand. Haar altijd zo trouwe beestje. Ze streelde hem zacht over zijn kopje.
Ze draaide zich om en zag Hymnae opeens in hele andere kleding.

'Staat je veel beter Hymnae.' Ze glimlachte even. 'Zullen we te paard gaan? Ik heb wel even zin om los te gaan.' Even al haar boosheid afschieten, dat zou vast opluchten.
Terug naar boven Go down
Hymnae Arihan

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   za maa 03, 2012 11:21 am

"Dat vind ik prima, Saphire. Alleen beschikt Drayocht over geen enkel paard. We zullen er zo een moeten kopen en woudelfen gebruiken geen geld." Hymnae wreef onschuldig over haar arm omdat ze zich stom voelde. "Misschien kunnen we een paard lenen van een boer of zo?" Hymnae wist zelfs niet zeker of boeren aan twee mysterieuze dames een paard wilden lenen. "We bedenken wel iets terwijl we aan het wandelen zijn. De frisse lucht zal ons goed doen."

Toen Hymnae buiten kwam voelde ze meteen dat ze lucht nodig had. "Zal ik je wat meer vertellen over mijn stam?" vroeg de woudelfin terwijl ze haar armen open spreidde. Hierna keek ze naar Saphire die inmiddels een soort van vriendin voor haar was.
Terug naar boven Go down
Silwyna
Code-Admin
Code-Admin

Forumprofiel
Groep:

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   za maa 03, 2012 11:31 am

'Ik heb er een paar in het wild gezien, daar leen ik er wel eentje van.' Zo paarden waren geregeld.
'Denk je dat de wachters moeilijk gaan doen?' En als het zo was sloeg Saphire ze wel even bewusteloos. Er was een taak en die moest vandaag verricht worden.
Hymnae moest de woudelf in haar weer vinden. En dat moes zo snel mogelijk.

Saphire knikte. Ze was wel benieuwd naar de woudstam en de verhalen daar van. Na een verhaal kwamen ze eindelijk bij de wachters aan. Obstakel een de wachters..
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Les 1: Grammatica en blablablaatjes   

Terug naar boven Go down

Les 1: Grammatica en blablablaatjes
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Iontach :: Drayocht :: Hoofdgebouw :: Kantoortjes :: Kantoor Hymnae-
Ga naar: